Ahad, 5 Disember 2010

muhasabbah diri

Bismillahirrahmanirrahim
assalamualaikum pembuka bicara..
sehat semua?
hrp2 sehat ye..jge kesihatan.jge gak pmkanan kita..
pastikan kita makan mkanan dr sumber yg halal dan seimbang.
insyaAllah akn membentuk jasad yg mntap..
Ya Allah hr ini aku diuji dgn kesakitan..smoga aku kuat..tidak menyerah sma skali.
doc kta mebi aku kna pnykit thyroid..tp x smua symtomps 2 ade kt aku..
tp yg plg aku trkjut ble doc ckp mebi kna operate..
Ya Allah..pda saat itu aku hnya mmpu tertnduk..
ble jauh diperantauan spe la nk jge aku..jauh dr mak+ayah...huhu..
sdey..hati menanges..
tp aku slalu ckp kt dri aku bhwa"aku org kuat"
aku kna tbh hdapi smua n..
kalau kna operate doakan terbek utk aku..
insyaAllah xde ape2 yg berlaku.
Amin...
itulah khidupan mmg x slalunya cerah..6t akn jugak mendung dan hujan..
kehidupan mnusia kalau xde liku2 dan cbranya life akn hambar kn??
sbnrya ujian allah n lah adalh penyeri kehidupan kita.,,
Allah x sje2 nk uji kita tp ada tujuannya..
allah gok nok tgk stkt mne kemampuan kita utk hadapi bnda2..
so jgn kita cpt berputus asa cam kt lgu bwh n..



Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu

n lgu nasyid dr kumplan edcoustic yg smikin dimnati ramai...aku rse sgt tersentuh ble dgr lgu n..huhu
ok la..da x tau nk ckp ape..stop here..sbb nk g msk bihun lak..lapo..hihihi

daaa...
babai..
salam....



2 ulasan:

  1. Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya kan mierah..? ;)
    insyaAllah sumenya slmat..
    maring bru ak dgr lagu ni..siyesly sedih.. nitis air mata tetiba. sayu! huhu..
    insyaAllah.. meh sme2 berusaha jdi org yg kuat tempuh ujianNya. amin ;)

    BalasPadam
  2. huhuhu..time kaseh wani...
    insyaAllah..jom kte jd org yg kuat..
    mu sakit gapo?aku ade bce lam blog mu...

    BalasPadam